قديم 03-11-2012, 07:22 AM   #1
بنت المدينه1111
هاوي

80 بخوص تدريب الدرره .. هتجنن فيدوني

السلام عليكم
ياجماعه انا محتااااااااااااسه جدا جدا
جبت بغبغان درره اعتقد انه صغير في السن يعني تقريبا 7 او 8 شهور مثلا
من ساعه ماجيبته وهو هيجنني ... انا في الاول حطيته في القفص وكان مرعوب جدا ومش بيتحرك خالص
وبعدين مسكته بجوانتي وسيبته يعض لما قال بس وتعب من العض
وبعدين قلعت الجوانتي وبصراحه هو مقصرش عضني لما نزلت دم وبرضو محسستهوش اني خايفه
طلعته بره القفص ووقفته علي القفص من فوق جمب المرايا ... كان هادي فوق القفص ويبص لنفسه في المرايا كتيييييييييييييييير
حطيتله عسل علي صوباعي وقعد يلحس فيه وحب العسل جدا لكن بعد كده بدل ماكان بيلحس العسل بقي بياكل صباعي هههههههههههه فبطلت اديله عسل علي صوباعي مانا مش مستغنيه عنه بصراحه
وهو علي الاستاند كام مكالش من الصبح ياعيني فمسكت بلحه طريه اوي وغطستها في عس (( البلح الاسمر )) وجه يعضها افتكرها تقريبا حاجه مضره ... جه يعضها عجبه طعمها فكلها من ايدي مفيش مشكله
مسكته (( غصب عنه طبعا )) وحطيته علي الارض وفضلت ادلكله راسه لقيته بقي هاااااااااااادي ووديع وفضلنا علي الشكل ده ربع ساعه وبمجرد ما مسحت علي جناحه قام وجري وعضني تاني... وعلي دا الحال ,, ادلكله راسه يهدي ويبقي جميل اول ما ابطل يقوم علشان يجري مني كأنه مرعوب ولو جيت امسكه يعضني ..
لا بياكل ولا يشرب الا من ايدي (( وهو مغصوب طبعا يعني ماسكاه بالجامد علشان ميهربش )) بس طبعا اول مايخلص يقوم عاضضني ... عادي جدا ((معندهوش دم ))
امبارح سيبته مرضيتش ااكله من ايدي وحطيتله الاكل في القفص قام دالق المايه ونقر في التفاح والبلح كام نقره وقام راميهم في المايه وبسسسسسسسسس
بحس انه مش بينام انا وقت النوم بغطي القفص بملايه اجي الصبح افتح الملايه الاقي عنيه مفتحه نفسي اعرف بينام امتي
مبياكلش لب عباد الشمس خالص خالص خالص معرفش ليه بيحب بس الحاجات الطريه زي البلح او التفاح الاحمر ...اعمل ايه بقي دا الناس قالولي بياكل كل حاجه ؟؟
من ساعه مجيبته من 3 ايام مسمعتلهوش ولا صفاره ولا تغريده لا اي شئ زي مايكون اخرس يادوب يجعر ساعه ما امسكه علشان ياكل

دلوقتي السؤال ...
هو هيفضل اخرس كده وده طبيعي يعني انا نفسي اسمعه بيصفر ولا بيصوصو حتي
عماله اقوله اسمه كو كو مع كل مره تدليك ومع ذلك لما بنادي باسمه بيخاف ويقعد يلف في القفص كأن في اسد بيجري وراه اعمل ايه علشان يفهم اني بحبه ومش عاوزه أأذيه؟

ازاي اخليه يطلع علي ايدي اذا كان اول مايطلع من القفص يجري تحت السرير او ورا الدولاب او ورا اي شئ علشان يستخبي مع انه عارف انه بياكل من ايدي بس برضو يعضها ويجري

ياجماعه انا تعبت بجد لا سماعه صوت حلو ولا طلوع ع الايد ولا اكل من القفص ولا شرب من القفص ولا كلام ولا ايييييي شئ ... اعمل ايه فيدوني الله يخليكم انا تعبت بجد
بنت المدينه1111 غير متصل