قديم 25-11-2005, 02:49 AM   #1
ashrafamir
هاوي جديد

مشترك جديد و عندي سؤال وانا عارف انكم مش هتخذلوني

السلام عليكم ورحمة اللة و بركاتة :

اتمني انكم تتقبلوني عضو جديد في المنتدي الرائع اللي عمر مادخلت زية قبل كدة
المهم انا عندي عقدة من تربية الكلاب كان عندي 2 دوبر مان و دة بسبب :
1- كان علي كوول بينبح اول مالاذان ياذن وانتو عارفين طبعا ان الدوبر لونة اسود شوية فانا خفت منة الصراحة و كان في نقتطين جنب عينة و انا اسمع ان الكلاب دية بتبقي شياطين مش عارف بقي لاكلام دة صحيح والا لا.... انتو عارفين انا مش بعرف في تربية الكلاب دية حاجة خالص يعني جاهل بمعني اصح
2- اما تاني مشكلة انهم مكانوش بيخلفو مش عارف لية لكن كان بيحصل التزاوج لكن محملتش مش عارف لية برضة
3- انهم مكانوش مدربين و عمري ما فكرت ادربة لكن كان في نفس الوقت عندي كلب صغير خالص كان خليط دوبر مع حاجة بس مش عارف اية اصلي لقيتة في الشارع لكن الكلب دة كان يهوهو علي الكلبين بتوعي الكلاب تجري من ادامة مع ان ساعتها كان كلابي قد الكلب دة مرتين
و كانت برضة بتخاف من القطط مش اني اسمع في القصص بتاعت زمان ان القط هو اللي بيخاف بس في نفس الوقت كانو بيهوهو علي اسي حد يمشي في الشارع مش عارف لو سيبتهم هل هيهجمو علي اللي ماشي في الشارع والا هايخافو منة زي القطة
4- نزلتهم في مكان تاني غيير مكانهم و كانت الارض رملية لقتهم عملو حشرة فظيعة... حشرة صغيرة جدا بس فظيعة مكانتش بتموت بسرعة و انتشرت في بيوتنا كلها تكاثرت بسرعر رهيبة مش عارف اية الحشرة دية ...دية حتي مكانتش بتموت غيير بالشاكوش
رحت زهقت من الكلاب كلها و بعت الكلبين دوول
بس دلوقتي رجعت احنلهم تاني و عايز اربي برضة كلبين مش عارف اجيب بوكسر و الا بلدج والا بلاك جاك ؟؟؟!!!!
و السؤال التاني هو هل اخلي الارض اللي متربي فيها الكلاب اية ... رملية والا صخرية والا ... يعني ياريت حد يخبرني اية شكل الغرفة اللي احط فيها الكلاب
ارجو التعليق علي اللي كتبتة مع الاجابة علي السؤالين دوول مؤقتا
ashrafamir غير متصل