قديم 26-05-2013, 04:41 AM   #27
قرقوره
هاوي جديد

رد: ارجو المساعده قطتى حامل وانا حا يسه

العزيزه شا هستا الله يبارك بعمرك وينولك ما تتمنين
ولدت قطتى جا بت اربعه وواحد متوفى بعد نصا يحك تحسنت صحتها
الايام اللى راحت ما قدرت الدخول للمنتدى عشان اخبرك لانشغالى معها هى كانت كويسه بعد الولاده تا كل وتشرب طبيعى بس لاحضت انها تلهث وتنفسها سريع هذا فى اليوم الاول من الولاده اليوم الثانى نفس الشى بس با الصدفه وانا المسها لاحضت شى قا سى فى بطنها طبعا خفت انه لازال فيه كيتن ما نزل على طول كلمت
عياده فى جده واخذتها هى والكيتن هذا يوم الجمعه طبعا فتحولها ملف وقالو ممكن غازات او شى ثانى وبعد الكشف راح نشوف المهم قا لو تا خذين الكيتن معاك وفعلا كانت صدمه لان اول مره اتعامل مع كيتن اخذتهم البيت وكل ساعتين ارضعهم طبعا بعد عذاب
كلمونى العياده وقالو عندها تضخم فى الكبد وهذا عيب خلقى والتهاب فى الكلى والرحم ودم فى البول وارتفاع نسبه الجلوكوز فى الدم وقالو ممكن تا خذينها عندك لان الوضع موخطير وجبتها الليله
المشكله فى الكيتن لانهم اعطوها مضاد حيوى لمدة عشرة ايام الحين انا تعبااااانه ومرهقه بسبب الكيتن
وارضاعهم كل ساعتين هل المضاد ممكن يضرهم لو رضعو من امهم لانهم قالو ما ينفع ترضعهم عشان المضاد
المشكله الثانيه انهم عطوها دراى فود وقالو تا كلينها منه فقط وممنوع اكل البيت نفسى اعرف ليه
مع انى شرحت لهم انها تا كل اكل بيت بس مخصوص لها وصحتها تحسنت عليه كثير
والحين كيف امنع الكيتن من الرضاعه منها لانى لقيت واحد قا عد يرضع منها وبعدته الحقينى يا شا هستا
تعبانه ومرهقه ومانى قادره افكر وكل خوفى يرضع الكيتن المضااااد كيف اخليهم يرضعو لدرجة الشبع وكم مقدار الحليب والماء وافضل شى لارضاعهم لانى تعبت من الابره الله يجزاك خير
قرقوره غير متصل