قديم 16-06-2013, 01:51 AM   #4
abdelrhman ahmed
محترف

رد: ♥ صور اسماكي وحوضي ♥

ما شاء الله لا قوة الا بالله الحوض جميل بس انا مش داخل اجامل و خلاص بما اني الحمد لله لدي خبرة بسيطة و اني احبك حوضك يحتاج بعض التعديلات يعني خلية طبيعي هذا كان اول حوض فصلتة زمان كان في نظري اجمل حوض في العالم لكن بعد ما تعمقت في الهواية ادركت انة قبيح

قارن الاحواض الصناعية بالاحواض الطبيعية

فرق كبير صح فنصيحة من اخوك الاحسن خليك في الطبيعي و لا تستعجل يعني زمان كنت بحب اشتري واخلص مثلا الحوض الي في الصورة 30 لتر جبتلة سخان 300 واط يعني يشغل اكثر من ضعف حوضك هههه طبعا كان بيبخر المياة بشكل رهيب لدرجة اني فكرت ان الحوض بيسرب + تسخين درجة الحرارة بشكل رهيب الحمد لله عدلت المشكلة + ان الحصي القبيح الصناعي الان مركون يعني فلوس علي الفاضي ملاحظة القوقعة شيلها لانها بتسبب مشاكل رهيبة في احواض السمك عن اكثر من تجربة

بخصوص الاسماك الجرين تيرور ما شاء الله كبر و اللوانة بقت ازهي مع ان الصورة مش واضحة بس واضح لو عايزو يكبر اكثر و يكون بحدبة و اللوانة تبقي ازهي تأكد انة ذكر و اعطية مرة في الاسبوع افضل اكل فلاور هون جراند سومو + ريد جراند سومو طبعا مع الحمية الكويسة الجراند سومو يفيد بتسمين السمكة لحجم كبير و تكبير الكوك , الريد جراند سومو منتج جديد و يفيد بالالوان طبعا نتائجهم سريعة و تظهر بشكل رهيب

الافضل اقتني ذكر جرين تيرور واحد متوسط الحجم او المجموعات الي قلتلك عليها و عدل حوضك اكثر بالتوفيق يا غالي
abdelrhman ahmed غير متصل