منتديات تو زوو متخصصون في عالم الحيوان وتربية المخلوقات الجميلة ويضم منتدانا أكبر وأروع تجمع لهواة تربية الحيوانات والطيور والأسماك والأحياء المائية والزواحف والبرمائيات ولمتابعي تحركات الحشرات والمفصليات ولمحبي الزراعة والعناية بالنباتات كما نوفر لكم من خلال سوق تو زوو الالكتروني الكبير عرض سلعكم بالمجان وبعد ذلك كله تستريحون في استراحة الهواة متمنين لكم طيب الاقامة لدينا

تابعنا على تويتر تابعونا على فيسبوك العضو المميز
تحميل تطبيق توزوو على Ios تحميل تطبيق توزوو على Android

اشترك في نشرتنا البريدية ليصلك كل جديد

العودة   منتديات تو زوو > :::: منتدى هواة الحيوانات :::: > قسم هواة القطط > سؤال و جواب لقسم هواة القطط

رد

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع طرق مشاهدة الموضوع
قديم 20-08-2017, 11:26 AM   #1
بنور
هاوي

مساعدة

انا بحب القطط جدا بس عمري ما اعرف الاهتمام فيهم ازاي ابسط حاجه بعملها لو قطة لقيتها في الشارع بجبلها علبة تونه و امشي و خلاص
و انا جاية للبيت لقيت قطة صغير بتنونو فقلت مسكينة جعانه و حطتلها تونه و مايه كانت عطشانه جدا كانت تحت البيت عند حوش الاسانسير و صحيت الصبح افتح باب الشقة ولا القيها انصدمت عرفة مكاني ازاي عرفة انى في اي دور و شقة ولا دي صدفة حطتلها تونه و الحمدلله اكلت دلوقتي بقى بقالها اربع ساعات قدام الباب نايمة و متأنتخة هي هتفضل كدا انا بس خايفة تعمل حمام في الدور انا عندي استعداد احطلها اكل كل يوم قدام البيت لكن ادخلها البيت صعب عندي في البيت هيرفضو دلوقتي ايه الحل انى ممكن اساعد القطة دي ازاي و هل ممكن ارش عليها مايه لان الجو عندي حر
بنور غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 20-08-2017, 11:28 AM   #2
بنور
هاوي

رد: مساعدة

و ايه الاكل الي اقدمو ليها انا اعرف ان الاكل الي احنا بنأكلو غلط علي صحتها و لا ايه ارجو المساعدة و جزاكو الله كل الخير
قديم 20-08-2017, 11:34 AM   #3
بنور
هاوي

قديم 20-08-2017, 11:35 AM   #4
بنور
هاوي

قديم 20-08-2017, 11:36 AM   #5
بنور
هاوي

قديم 20-08-2017, 12:56 PM   #6
Me and Minou
هاوي

الصورة الرمزية Me and Minou

اعملي لها الرمل عشان تتبرز فيه ولا لتبليه بالميه هي تكره الميه ولا تكثريلها من التونه يقدر يأتيها اسهال اعطيها الخضار مع الدجاج او الجبن او حليب خالي من الاكتوز واعملي لها سرير مريح واتكلمي اكثر مع عايلتك عشان القطة وارجو في الشتاء تحاولي دخلها الى البيت

Sent from my TGW-706 using 2zoo.com mobile app
Me and Minou غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 20-08-2017, 01:03 PM   #7
Me and Minou
هاوي

الصورة الرمزية Me and Minou

والا الدراي فود يوجد بمحلات مستلزمات الحيوانات وايضا اشتري لها الرمل الطبي الخاص بالقطط عشات تتبرز وهو جيد لصحتها وايضا اكل البيت ليس مضر لقطتك بل انه صحس ولكن توجد اكلات تضر القطط فقط ابحثي في الانترنت على الاكلات الضارة والصحية

Me and Minou غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 21-08-2017, 02:50 PM   #8
Octopus
عضوية فخرية
عضو ماسي

الصورة الرمزية Octopus

حاولي تهتمين بها مثل ابنتك الصغيرة
قديم 21-08-2017, 05:22 PM   #9
بنور
هاوي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Me and Minou مشاهدة المشاركة
والا الدراي فود يوجد بمحلات مستلزمات الحيوانات وايضا اشتري لها الرمل الطبي الخاص بالقطط عشات تتبرز وهو جيد لصحتها وايضا اكل البيت ليس مضر لقطتك بل انه صحس ولكن توجد اكلات تضر القطط فقط ابحثي في الانترنت على الاكلات الضارة والصحية

شكرا جدا علي المساعدة جدا اتشكرك علي المعلومات الحمدلله القطة صارت احسن و يوجد اهتمام من سكان العماره و الحمدلله هي قطة لطيفه و هادية و راح احاول بأذن الله اجبلها اكل من محالات القطط
قديم 21-08-2017, 05:25 PM   #10
بنور
هاوي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Octopus مشاهدة المشاركة
حاولي تهتمين بها مثل ابنتك الصغيرة

شكرا على مرورك ان شاء الله اهتم بيها و ابحث اكثر علي العناية بالقطط
رد

Bookmarks